Aeon Radyatör - RÜŞVET VE YOLSUZLUK

Rüşvet ve Yolsuzluk

RÜŞVET VE YOLSUZLUKLA MÜCADELE POLİTİKASI
HAZİRAN 2020

 
1. Amaç:
Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikasının (“Politika”) amacı, Aeon Modern Isı San. Tic. Ltd. Şti.’nin (“Şirket”), rüşvet ve yolsuzluk konusundaki yaklaşımının belirlenmesi, rüşvet ve yolsuzluk karşıtı yasal düzenlemelere, etik ve mesleki ilkelere ve evrensel kurallara uyumunun sağlanmasıdır. 
 
2. Kapsam Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası; 
a. Şirket yöneticileri ve çalışanları, 
b. Şirket’e bağlı ortaklık, iştirakler ve bunların çalışanları, 
c. Dış hizmet alınan firmalar ile iş ortakları ve çalışanları 
d. Şirket müşterileri, taşeronları ve birlikte iş yapılan diğer tüm tarafları kapsamaktadır. 
 
3. Tanımlar:
Rüşvet: Bir kişinin bir işi yapması, yapmaması, hızlandırması veya yavaşlatması gibi yollarla görevinin gereklerine aykırı hareket edilmesi için varılan sözlü ya da yazılı anlaşma çerçevesinde yarar sağlamasını ifade eder. Rüşvet olarak değerlendirilebilecek çıkar; nakit para, nakde tahvili kolay araçlar, hediye, etkinlik daveti veya bileti, borç affı, yardım maksatlı bağış gibi çok farklı şekillerde olabilir. 
 
Yolsuzluk: Bir kişinin bulunduğu konum nedeniyle sahip olduğu görev veya yetkiyi doğrudan ya da dolaylı olarak kazanç sağlama amacıyla kötüye kullanmasıdır. Yolsuzluk eylemleri, iş faaliyetleri sırasında menfaat elde etmek veya sürdürmek için para, hediye, parayla ölçülebilir olan veya olmayan her türlü menfaati sağlamak ya da teklif etmek, vaat etmek, almak, kabul etmek, talep veya rica etmek anlamlarını kapsamaktadır. 
 
4. Yetki ve Sorumluluklar
Yönetici: Yöneticiler Politika’nın uygulanmasından, kural ve düzenlemelere uyulmaması durumunda bildirim, inceleme ve yaptırım mekanizmaları ile birlikte tüm aşamaların işletilmesinin üst gözetiminden sorumludur. Şirket çalışanının bu ilkelere aykırı hareket etmesi sonucu disiplin cezası uygulanmaktadır. Bu gibi durumları inceleme yetkisi, Genel Müdür’e aittir. 
 
Çalışanlar: Tüm Aeon Modern çalışanları bu politika metnindeki ilkelere uygun hareket etmekle yükümlüdür. Yöneticiler, bu politika metnindeki ilkelerin; idaresi altındaki çalışanlar tarafından anlaşılmasını ve uygulanmasını sağlamalıdırlar. Çalışanlar hiçbir durumda ve hiç kimse tarafından bu politikaya aykırı hareket etmeye zorlanamaz. Politika’ya aykırı herhangi bir davranış, faaliyet ya da uygulama ile karşılaşıldığında bu durum derhal Genel Müdür’e bildirilecektir. Çalışanların herhangi bir şekilde rüşvet vermeyi reddetmeleri ya da yolsuzluk karşıtı bir bildirimde bulunmaları bu Politika’ya aykırılık oluşturmayacaktır. 
 
Aeon Modern Genel Müdür’ü ve işbu Politika kapsamında aşağıdaki hususlardan sorumludur: 
 
Etkin bir rüşvet ve yolsuzlukla mücadele programının geliştirilmesi, tanımlanması, yayınlanması ve bu kapsamda işbu Politikanın yürütülmesi 
Politika kurallarının benimsenmesi, ilgili tüm yasal ve düzenleyici gereklere göre güncellemelerin yapılması ve Politikanın doğru uygulanmasına yönelik faaliyetlerin organize edilmesi 
Rüşvet ve yolsuzlukla mücadele konusunda görüş verilmesi 
Politika’nın ihlal edildiğine dair şikâyet ve bildirimlerin yapılabilmesi için gerekli iletişim kanallarının kurulmasının sağlanması, bildirimde bulunan kişilerin gizliliğini ve güvenliğini sağlamaya yönelik tedbirlerin alınması,
Politika’ya aykırılık hakkında ulaşan şikâyet, ihbar ya da iddialar hakkında inceleme ve soruşturmanın yapılması, uygulanacak yaptırımın belirlenmesi Politika ihlallerinin oluşması durumunda çalışanlar konuyu hiçbir baskı altında kalmadan yöneticisine ve info@aeon.com.tr mail adresine iletebilir.
 
5. Rüşvet ve Yolsuzluk Eylemleri İçin Başlıca Risk Alanları Şirket ilgili yasa, düzenlemelere ve ilkelere daima tam uyumu hedefler ve amacı ne olursa olsun hiçbir rüşvet ve yolsuzluk eylemine tolerans göstermez. Rüşvet ile Şirket’ten hizmet almak isteyen ve hizmet talep eden üçüncü taraflarla iş ilişkisi sonlandırılmaktadır. Rüşvet ve yolsuzluk eylemlerinin gerçekleşebileceği başlıca risk alanları aşağıda detaylı olarak tanımlanmaktadır: 
 
a. Hediyeler ve Ağırlamalar Hediye, maddi bir ödeme gerektirmeyen ve genelde iş ilişkisinde bulunulan kişiler ya da müşteriler tarafından teşekkür ya da ticari nezaket icabı verilen bir üründür. Şirketçe üçüncü şahıslara verilen her türlü hediye alenen, iyi niyet çerçevesinde teklif edilmektedir. Hediyenin kabulü için de aynı şartlar geçerli olmakla birlikte ve bu koşullara uygun olarak personelin şahsına değil şirkete verilen maddi değeri yüksek olmayan, sembolik hediyelerin dışında kesinlikle hediye kabul edilmemektedir. Bir kamu görevlisine ya da bu kişinin herhangi bir aile mensubu ya da iş ortağı gibi kişilere sağlanan ve önemsiz görülebilecek ayni yardımlar sağlanması, yatırım fırsatları sunulması, avantajlı taşeron sözleşmeleri imzalanması veya herhangi bir mevki sağlanması gibi diğer bazı menfaatler de Politikanın ihlalini teşkil eder. 
 
b. Bağış Şirket faaliyetlerinin devamı ile ilgili veya şirket yararına olabilecek hizmet alımı ve verimi aşamasında herhangi bir kararın etkilenmesi için hiçbir özel şirket, devlet yetkilisine veya siyasi parti adayına kurumsal ya da kişisel bir ödeme yapılmaması, hediye verilmemesi, yardım veya bağışta bulunulmaması esastır. 
 
c. Dış Hizmet Alınan Firmalar ve İş Ortakları Destek hizmetleri de dâhil olmak üzere dış hizmet alınan firmaların ve iş ortaklarının, Politika esaslarına ve ilgili diğer düzenlemelere uyum sağlaması zorunludur. Rüşvet ve Yolsuzluğun Önlenmesi Politikası’na aykırı hareket eden kişi ve kuruluşlar ile çalışmalar sonlandırılır. Dış hizmet alınan firma ve iş ortaklarının seçiminde olağan teknik ölçütler dışında olumlu bir geçmişe sahip olmaları, Şirketimizın politikalarına ve etik ilkelerine eşdeğer politikalara sahip olmaları da gözetilir. Bununla birlikte, dış hizmet alımı sonucu gerçekleştirilecek ödemelerin meşru ve servisle orantılı olup olmadığı da kontrol edilir. 
 
d. Kolaylaştırma Ödemeleri “Kolaylaştırıcı ödeme”, rutin ve zorunlu devlet eyleminin gerçekleştirilmesini sağlamak veya hızlandırmak amacıyla bir Kamu Görevlisi' ne yapılan düşük miktardaki gayri resmi ve şeffaf olmayan ödemedir. Bu Politika' nın kapsamında yer alan kişi ve kuruluşların, devlet kurumları ile rutin bir işlemi ya da süreci (izin ve ruhsat almak, belge temin etmek, vb.) güvenceye almak ya da hızlandırmak için kolaylaştırma ödeme teklif etmesi yasaktır.
 
6. Politika İhlalleri ve Yaptırımlar Bir çalışan ya da Şirket adına hareket eden bir kişinin Prosedür’ e aykırı hareket ettiği yönünde görüş ya da şüphe varsa konunun Genel Müdür’e bildirilmesi gerekmektedir. Prosedür’ e aykırı olan ve olma ihtimali olan durumlarda, konu Genel Müdür tarafından, ihbarda bulunan kişinin sağlığı, güvenliği ve itibarı riske atılmadan incelenir ve uygunsuz davranışın tespiti halinde yaptırım uygulanır. Dış hizmet alınan firmaların bu Prosedür’ e uyumlu hareket etmesi beklenir. Genel Müdür’e ihbarda bulunan çalışanlar hiçbir zarar görmezler ve anonim kalmak istedikleri takdirde kimlikleri gizli tutulur.
 
7. Eğitim Çalışanların rüşvet ve yolsuzlukla mücadele farkındalığının artırılması amacıyla düzenli eğitimler düzenlenir ve çalışanların eğitimlere katılması sağlanır. Çalışanlar, Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası maddelerine uyum ve aykırı hareketin sonuçlarını kabul ettiklerini beyan eden bir belge imzalar. 
 
8. Gözden Geçirme Bu Politika gereksinimler ve faaliyet koşullarındaki değişiklikler doğrultusunda düzenli aralıklarla gözden geçirilerek gerekli güncellemeler yapılır. 
 
9. Denetim Bu Politikanın hükümlerine uyumun denetimi, Genel Müdür tarafından gerçekleştirilir. 
 
10. Yürürlük Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası, Genel Müdür’ün onaylamasını müteakiben yürürlüğe girer.


GENEL KOORDİNATÖR
SEZGİN KOMAN
Destek
Aeon Radyatör ve Havlupan Online Mağazamız